Filologia angielska

Dr Alina Bryll mentorką międzynarodowego konkursu studenckiego „A Mysterious Business Case” w ramach Funduszu Wyszehradzkiego V4

Dr Alina Bryll mentorką międzynarodowego konkursu studenckiego „A Mysterious Business Case” w ramach Funduszu Wyszehradzkiego V4

W dniach 20–25 stycznia 2025 w malowniczym Štrbské Pleso, 32 zakwalifikowanych studentów z Czech, Słowacji, Węgier i Polski pracowało nad tajemniczym przypadkiem biznesowym w czterech ośmioosobowych zespołach, którym przewodniczyli mentorzy z czterech współpracujących uniwersytetów: Prague University of Economics and Business, Matej Bel University in Banská Bystrica, University of Pécs. Państwową Akademię Nauk Stosowanych w Nysie reprezentowały studentki II roku kierunku Finanse i rachunkowość: Nikola Kozdraś, Anna Gońska, Klaudia Wiącek oraz Maja Chruściel.

Każdy indywidualny dla grup przypadek składał się z serii dokumentów i sprawozdań finansowych, a studenci mieli za zadanie dowiedzieć się, co tak naprawdę  dzieje się w poszczególnej firmie, opierając się na niepełnych informacjach i wskazówkach. Tajemniczy kontekst bezpośrednio lub pośrednio łączył wszystkie cztery przypadki biznesowe.

Rola mentora polegała na pomaganiu studentom w opracowaniu najbardziej optymalnego rozwiązania przydzielonego przypadku biznesowego oraz poprawie ich prezentacji konkursowej, w szczególności poprzez udzielanie im odpowiednich porad i odpowiadanie na ich pytania. Mentorom nie wolno było jednak pokazywać studentom poprawnego rozwiązania przydzielonego przypadku biznesowego ani pracować zamiast studentów.

W dniu konkursowym, kiedy studenci przedstawiali swoje prezentacje, a następnie bronili swoich rozwiązań podczas pięciu rund pytań zadawanych przez studentów z innych grup, kwestionujących zaproponowane koncepcje,  zagraniczni mentorzy stali się jurorami panelu, który oceniał jakość prezentacji i obrony grup. Następnie odbyły się dwie rundy pytań od jurorów konkursu, wymagających od studentów uzasadnienia przedstawionych rozwiązań. Ostatnim punktem konkursu było podsumowanie prezentacji przez jurorów oraz ich jawne głosowanie na najlepszą prezentację,  wyłaniające zwycięską grupę. 

Pod nadzorem doświadczonych nauczycieli akademickich oraz dedykowanych ekspertów, konkurs z pewnością pomógł studentom radzić sobie z pracą pod presją nad skomplikowanymi przypadkami biznesowymi ze studentami oraz profesorami z innych krajów a także rozwijać konkretne umiejętności w codziennym życiu biznesowym.

Galeria