Pielęgniarstwo
Formy zajęć
- Wykład to forma zajęć dydaktycznych polegająca na ustnym przekazaniu wiedzy studentom przez prowadzącego. Wykłady prowadzone są przez wykwalifikowaną kadrę medyczną profesorów, doktorów, asystentów i magistrów pielęgniarstwa. Odbywają się na salach wykładowych, wyposażonych w nowoczesny sprzęt multimedialny.
- Ćwiczenia - rodzaj zajęć dydaktycznych prowadzonych w małych grupach. Ich celem jest pogłębienie zagadnień przekazywanych w czasie wykładów. Polegają na rozwiązywaniu problemów i zadań przedstawionych przez prowadzącego, a także na dyskusji między studentami i nauczycielem akademickim.
Ćwiczenia praktyczne to forma zajęć prowadzonych w specjalistycznych, wzorowo wyposażonych pracowniach. W czasie ćwiczeń student poznaje zasady, techniki
i procedury wykonywania zabiegów pielęgnacyjno - leczniczych. W warunkach symulacyjnych (na fantomach) student uczy się wdrażać nabytą wiedzę i umiejętności do rozwiązywania problemów pielęgnacyjnych pacjenta zgodnie z obowiązującymi procedurami i standardami.
- Seminarium - to forma zajęć dydaktycznych polegająca na aktywnym uczestnictwie studentów. Studenci samodzielnie opracowują część zagadnień poruszanych na seminarium, a następnie przedstawiają swoje opracowania np. w postaci prezentacji lub referatu. Podczas zajęć studenci także biorą aktywny udział w dyskusji nad danym zagadnieniem wykazując się przy tym posiadaną wiedzą. Seminarium, w przeciwieństwie do wykładu, umożliwia nie tylko zdobywanie nowej wiedzy, ale również utrwalenie już posiadanej.
- Zajęcia praktyczne - odbywają się w placówkach służby zdrowia (oddziały szpitale, przychodnie, żłobki) pod kierunkiem nauczycieli - opiekunów. Student nabytą wiedzę
i umiejętności praktyczne przenosi na warunki rzeczywiste. Kształtuje kompetencje społeczne, a w szczególności swoją postawę pod względem sumienności, rzetelności
i odpowiedzialności za drugiego człowieka.
- Praktyki zawodowe odbywają się pod nadzorem koordynatora. Student nabywa doświadczenie zawodowe, wdraża i utrwala poznane techniki oraz wiedzę. W czasie ich trwania student uczy się samodzielności w planowaniu opieki nad pacjentem uwzględniając obowiązujące procedury i standardy.
Galeria
![](/uploads/f2ef76f3401fc1e117c6a8d2ad946688.jpg)
![](/uploads/3e83d0e0842d7899f01e6629be40b0fa.jpg)
![](/uploads/934751fb099e8dfdb8d73d4115779666.jpg)
![](/uploads/97bd9fe2a6798fe3e2acc43cf7249f03.jpg)
![](/uploads/21d5453c534f78d596fbedfb12daccdc.jpg)
![](/uploads/d774a9ab034b07cd8f91dc84e7e4d4a2.jpg)
![](/uploads/276c9c1dd2cdb2b02077e0d01193a634.jpg)
![](/uploads/62b4ab25e93e66f7c557c1f45209bc68.jpg)
![](/uploads/503c005a1065c0085c70c88c6886a8b7.jpg)
![](/uploads/d57749dbb8e5b96777a9d72cb0742fe6.jpg)