Jazz i muzyka estradowa

Studia magisterskie: produkcja muzyczna i realizacja dźwięku

Studia trwają 4 semestry i kończą się nadaniem tytułu magistra.

Przedmioty kierunkowe prowadzą:

  • dr inż. Marzena Czajkowska
  • dr Piotr Schmidt
  • mgr Adam Miwliw-Baron
  • mgr Maciej Prokopowicz
  • mgr Przemysław Michalak
  • mgr Cezary Wojciechowski

CEL STUDIÓW:

Celem studiów jest zdobycie wiedzy i praktycznych umiejętności dotyczących produkcji muzycznej i realizacji dźwięku live oraz w studiu, a także funkcjonowania rynku muzycznego w Polsce i na świecie. Specjalność łączy w sobie trzy elementy;

  • produkcję muzyczną sensu stricto (umiejętność realizowania konkretnych koncepcji artystycznych, tworzenia muzyki i udźwiękowienia różnych przedsięwzięć za pomocą muzycznych programów komputerowych na potrzeby artystyczne, radia, telewizji, teatru, reklamy oraz mediów społecznościowych)  
  • realizację dźwięku live i w studiu (umiejętność profesjonalnej pracy z muzykami i materiałem dźwiękowym zgodnie z najnowocześniejszymi trendami i standardami. Realizacja nagłośnienia koncertów, realizacja nagrań, rekonstrukcja dźwięku, tworzenie sieci komputerowych audio i tworzenia playlist korporacyjnych, miks i mastering,)
  • menagement (znajomość funkcjonowania rynku muzycznego w kraju i na świecie. Umiejętność prowadzenia agencji i impresariatów artystycznych pod kątem prawnym i handlowym. Umiejętność tworzenia, organizacji i sprzedaży wydarzeń artystycznych)

PRACA ZAWODOWA:

Absolwenci studiów mogą podjąć pracę w studiach nagraniowych, radiu, telewizji, teatrach, operach, filharmoniach, agencjach, impresariatach artystycznych, a także przy realizacji koncertów i różnego rodzaju imprez plenerowych. Przygotowani są także do otwierania i prowadzenia własnej działalności. Gotowi są do:

  • tworzenia produkcji muzycznych
  • nagłaśniania, realizacji i edycji dźwięku wszelakich wydarzeń artystycznych
  • tworzenia sieci komputerowych audio
  • edycji, montażu, miksowania i masteringu materiału dźwiękowego
  • rekonstrukcji dźwięku
  • prowadzenia agencji i impresariatów artystycznych