Akademickie Centrum Zrównoważonego Rozwoju
- 2025-06-26 12:26:00
- Aktualności
Zajęcia projektowe zakończone
28.05.2025 r. odbyły się ostanie zajęcia projektowe w ramach projektu edukacyjnego „Wsparcie dla zrównoważonej przyszłości II”, a tym samym zakończył się trzeci etap realizacji projektu.
Uczniowie – 5 osobowe zespoły reprezentujące klasy, uczestniczyli w cyklu zajęć projektowych, których celem było opracowanie koncepcji ekologicznego pojazdu. Zajęcia miały na celu rozwijanie kompetencji technicznych, kreatywności oraz świadomości ekologicznej uczestników. Ponadto zorganizowany konkurs na najlepsze rozwiązanie w zakresie wykonania konstrukcji modelu pojazdu zasilanego wodorem pozwolił na upowszechnienie wiedzy o korzyściach środowiskowych i ekonomicznych wynikających z wykorzystywania odnawialnych źródeł energii wśród młodzieży szkół średnich oraz pokazał praktyczne możliwości zastosowania wodoru jako alternatywnego paliwa do zasilania pojazdów.
Zajęcia podzielone zostały na dwa bloki projektowe. Podczas pierwszego spotkania zespołu otrzymały materiały do wykonania przykładowej konstrukcji pojazdu zasilanego wodorem uzyskanym w wyniku elektrolizy wody. Wykonanie tej konstrukcji pozwoliło uczestnikom zapoznać się z procesami wytwarzania wodoru, jego wykorzystaniem do uzyskania energii oraz z budową pojazdu napędzanego tym rodzajem energii. Drugi blok zajęć projektowych przeznaczony został na wykonanie własnej konstrukcji pojazdu napędzanego wodorem na podstawie opracowanego projektu z materiałów przygotowanych przez zespoły oraz układu napędowego zasilanego energią z wodoru otrzymanego z Uczelni.
Dzięki zaangażowaniu zespołów biorących udział w zajęciach projektowych powstały innowacyjne koncepcje pojazdów przyjaznych środowisku. Uczniowie zdobyli praktyczne doświadczenie w pracy projektowej i inżynierskiej oraz zwiększyła się świadomość ekologiczna uczestników oraz ich zaangażowanie w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Zajęcia te pokazały, że młodzież jest gotowa do podejmowania wyzwań związanych z projektowaniem i potrafi tworzyć nowoczesne, odpowiedzialne rozwiązania technologiczne. Zajęcia były również doskonałą okazją do integracji wiedzy z różnych dziedzin oraz rozwijania kompetencji miękkich.
Galeria




























