NOWOŚĆ! Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna

Cele praktyk

Wymiar, zasady i formy odbywania praktyk zawodowych wraz z liczbą punktów ECTS

PRAKTYKI - 270 godzin

Liczba punktów ECTS - 11


CELE:
1.  Celem praktyki psychologiczno-pedagogicznej jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą opiekuńczo-wychowawczą z uczniami, zarządzaniem grupą i diagnozowaniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz konfrontowanie nabywanej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.
2. Celem praktyki dydaktyczno-metodycznej jest gromadzenie doświadczeń związanych z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela i konfrontowanie nabytej wiedzy z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną w działaniu praktycznym.

ORGANIZACJA:

  • Praktyki obowiązują studentów studiów jednolitych magisterskich zgodnie z obowiązującymi na kierunku standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
  • Praktyki realizowane są jako: śródroczne praktyki – ogólnopedagogiczna i wychowawczo-dydaktyczna, prowadzone równolegle z realizacją zajęć na uczelni oraz jako ciągłe praktyki dydaktyczno-metodyczne realizowane poza okresem zajęć dydaktycznych w czasie i w wymiarze zgodnie z programem studiów.
  • Praktyki zawodowe ciągłe realizowane są po 8. semestrze studiów, w łącznym wymiarze 180 godzin, w tym 90 godzin w przedszkolu (4 tygodnie) w miesiącu wrześniu i 90 godzin w klasach I-III szkoły podstawowej (4 tygodnie) w miesiącu październiku (zakłada się realizację zajęć dydaktycznych od listopada w wymiarze zgodnym z programem studiów). W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Dziekana, student może odbyć praktykę w innym terminie.
  • Opiekę merytoryczną nad praktykami sprawuje nauczyciel akademicki zatrudniony w jednostce organizacyjnej a powołany przez Dziekana Wydziału.
  • Zakres obowiązków opiekuna praktyk określony jest w odrębnych przepisach.
  • Praktyki realizowane są w wybranych jednostkach organizacyjnych.
  • Placówki, w których studenci mogą odbywać praktyki, oraz treści programowe praktyki określone są w programie praktyki.
  • Podstawą zaliczenia praktyki jest jej odbycie w pełnym wymiarze czasu oraz prawidłowe udokumentowanie przebiegu praktyki w „Arkuszu praktyk".